Virtual & Really.Ru - Реально о Виртуальном

Виртуальная реальность и 3D Стерео Технологии

Вы здесь: Новости VR и 3D События

События VR индустрии

Sony drops the price of PSVR bundles by $100 for the holidays

Печать PDF

It has deals on PS4 Pro bundles for the season, too -  Sony is all set to make some fine deals on PlayStation hardware this holiday season. Starting December 10th, you can score a PlayStation VR bundle for $100 off the regular price and a PS4 Pro 1 TB bundle for $50 less than retail.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

«Наша технология имеет огромный потенциал» – как мы делаем бизнес на VR

Печать PDF

Компании, которые занимаются созданием виртуальных квестов, обычно ограничиваются коробочными решениями: игрок может лишь сидеть на стуле рядом с компьютером, вращать головой и двигать джойстики в руках. Ни о каком полном погружении речи не идет.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

Улучшенный мир фейсбука: как AR и VR изменят мир соцсетей 

Печать PDF

Ругать неуклюжие идеи Facebook в отношении виртуальной реальности сегодня очень модно.  Тем не менее компания продолжает работать над ярким будущим дополненной реальности — перспективным, однако вызывающим тревогу.

AddThis Social Bookmark Button
Метки: Facebook, AR, VR, соцсети
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

VR First, Intel, HTC Vive, Leap Motion And More Launch The Academic Purpose VR Bundle

Печать PDF

VR First, Intel, HTC Vive, Leap Motion And More Launch The Academic Purpose VR Bundle -  The VR First initiative began has a means of promoting grass roots development in virtual reality (VR) and augmented reality (AR) content among universities and other teaching organisations.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

Воронежский VR-разработчик «Альт» попробует выйти на китайский рынок

Печать PDF

Воронежская компания «Альт» (Antilatency), резидент ИТ-кластера Фонда «Сколково», вошла в число участников ведущего мирового стартап-акселератора для проектов виртуальной реальности Vive X. Акселератор создан компанией HTC, сообщается на сайте фонда.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

Virtual reality users must learn to use what they see

Печать PDF

Anyone with normal vision knows that a ball that seems to quickly be growing larger is probably going to hit them on the nose.  But strap them into a virtual reality headset, and they still may need to take a few lumps before they pay attention to the visual cues that work so well in the real world, according to a new study from University of Wisconsin-Madison psychologists.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

HTC Vive Increases Lead Over Rift Again

Печать PDF

The HTC Vive has managed to buck a troubling trend from the past few months in the latest Steam hardware survey.  November’s survey results, which Steam users opt into, are now in. They show that the Vive has actually managed to increase its lead over Rift in terms of headset usage on Steam, whereas the past few months have seen the gap shrink. 

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

Bethesda приносит извинения за проблемы с Doom VFR на Oculus Rift

Печать PDF

Игра Doom VFR появилась на платформе PC, а также для PSVR, но оказалось, что она некорректно поддерживает очки Oculus Rift. Игру можно запустить, но игроки жалуются на огромное количество проблем. Некоторые СМИ утверждают, что отсутствие официальной поддержки Rift в игре Doom VFR связано с тем, что у Oculus есть долг у компании Zenimax (владелец Bethesda) на сумму 0,5 миллиарда долларов.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

Virtual Reality is the Future of Marketing

Печать PDF

Virtual Reality is an artificial, computer-generated environment that relies on aural sensations, audio and high-end graphics to make users feel that they can intereact and manipulate what is around them as if it were real. The majority of VR experiences are generated through the use of specialised headsets that fully immerse a person in the virtual world.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

Game over for virtual reality?

Печать PDF

Unimpressed, consumers embrace the relevance of augmented reality instead - LIKE the rest of the consumer-electronics industry, video-game makers would be lost without the traditional binge buying that happens between mid-November and the late December. This year’s gift-giving season will be as much a treat for makers of video-gaming gadgets as for their happy recipients.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

Страница 1 из 243