Virtual & Really.Ru - Реально о Виртуальном

Виртуальная реальность и 3D Стерео Технологии

Sunday, Feb 25th

Last update01:32:42 AM GMT

Вы здесь: Новости VR и 3D События

События VR индустрии

Итоги 2017 года: виртуальная и дополненная реальность

Печать PDF

В прошлом году на рынок вышли шлемы HTC Vive, Oculus Rift и PlayStation VR. И нам казалось, что в 2017 году их потенциал полностью раскроется, но вскоре стало понятно, что быстрого прогресса в этой области ждать не стоит. А вот у дополненной реальности дела в этом году шли гораздо лучше. Чем еще запомнился прошлый год?

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

В 2021 году поставки VR/AR-устройств превысят 59 млн

Печать PDF
В 2017 году на мировой рынок поступит около 9,6 млн устройств виртуальной и дополненной реальности (VR/AR), а в 2021 году поставки таких гаджетов превысят 59 млн единиц, прогнозируют аналитики IDC.Пока что подъем на рынке обеспечивают недорогие VR-модели, работающие в паре со смартфоном и не имеющие собственных дисплеев (Samsung Gear VR и аналоги), но эксперты считают, что ...
AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

Why 2018 Will Be The Year Of VR 2.0

Печать PDF

The first standalone virtual reality systems are coming—and freeing people from wires, PCs, and phones could boost the technology’s fortunes. In 2018, that dynamic will change with the release of several standalone VR systems. Get ready for VR 2.0–an evolution that could help the technology fulfill some analysts’ predictions of it becoming a $38 billion industry by 2026.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

VR in 2018: New Products and Market Forecasts

Печать PDF

2017 was the first year when VR was a consumer reality. Headsets were available from a variety of vendors and at a variety of price points. Commercial markets for design and manufacturing began to adopt VR as a visualization too. And plenty of consumer VR experiences became available, from games to immersive video experiences, so nobody had an excuse for letting the device gather dust.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

7 Tech Predictions For 2018 And Beyond

Печать PDF

The technology trends of 2017 were big and impactful, with Artificial Intelligence (AI) and many self-service platforms enhancing human experience. Today technology helps people and businesses accomplish so much more than they could even think a decade ago.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

VR helped make the world better in 2017

Печать PDF

2017 has been quiet a year for VR entertainment as Oculus, HTC and Sony continue to push their respective headsets as gaming devices first and everything else second. That said, everything else has had a pretty good year too; VR has started to prove its worth as a tool for positive change in 2017.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

Как устроен мир: три шокирующих теории

Печать PDF

Мы живем в голограмме, в бесчисленном множестве параллельных миров и/или в компьютерной симуляции. Эти нелепые на первый взгляд концепции обретают приверженцев и становятся мейнстримом.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

Luckey Leaving Oculus, Price Cuts Galore And Legal Struggles: The Biggest Stories In VR In 2017

Печать PDF

Here’s how hectic the world of virtual reality has been in 2017: while writing up this list of the biggest stories to break this year, I could have sworn Palmer Luckey had parted ways with Oculus more than 12 months ago. There’s been so much to keep up with that even some of the year’s industry-shaking stories managed to slip through the cracks.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

2018 Is The Year Virtual Reality Goes Wireless

Печать PDF

There was lots of promise earlier this year that we would have a bevy of wireless VR attachments and accessories, but by the looks of it, all we’ve got is TPCast for the HTC Vive and Oculus Rift. Keep in mind that the TPCast solution doesn’t even utilize WiGig which means it’s a wholly proprietary solution and wouldn’t allow for any interoperability between any devices.

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

От обычного сторителлинга к VR-повествованию

Печать PDF

Google Zoo, собственный творческий аналитический центр Alphabet, который предоставляет ценные рекламные объявления для брендов и агентств, помогая им изобретать творческие способы использования продуктов Google и новых технологических платформ, недавно выпустил исследование с Google News Lab о том, что ...

AddThis Social Bookmark Button
Комментарии (0)Добавить комментарийДалее...

Страница 7 из 253