Virtual & Really.Ru - Реально о Виртуальном

Виртуальная реальность и 3D Стерео Технологии

Вы здесь: Новости VR и 3D События Bethesda приносит извинения за проблемы с Doom VFR на Oculus Rift

Bethesda приносит извинения за проблемы с Doom VFR на Oculus Rift

Печать PDF

Игра Doom VFR появилась на платформе PC, а также для PSVR, но оказалось, что она некорректно поддерживает очки Oculus Rift. Игру можно запустить, но игроки жалуются на огромное количество проблем. Некоторые СМИ утверждают, что отсутствие официальной поддержки Rift в игре Doom VFR связано с тем, что у Oculus есть долг у компании Zenimax (владелец Bethesda) на сумму 0,5 миллиарда долларов.

После появления игры Doom VFR, компания Valve выпустила обновление API SteamVR, которое, как оказалось, позволяет запустить игру с помощью Oculus Rift, так же, впрочем, как и другие игры до сих пор эксклюзивные для HTC Vive.

Однако не все игроки понимают, что новый API компании Valve находится в стадии бета тестирования, а Bethesda с проблемами на Oculus Rift не имеет ничего общего. Последняя выпустила заявление, в котором, с одной стороны, напоминает, что Doom VFR официально поддерживает только HTC Vive и PSVR, а поддержка других решений будет добавляться в будущем.

Bethesda обращает внимание на то, что компания никогда не декларировала поддержки Oculus Rift и понимает, что обновление SteamVR Beta привело к тому, что игра работает на этих очках, но ее команда не имела возможности проверить ее с Rift и внести необходимые оптимизации. Поэтому первоначальным замыслом было объявление совместимости только с PSVR и HTC Vive, чтобы не поощрять игроков для других платформ, с которыми игра могла бы доставлять проблемы.

Источник: https://tehnofan.com/ 

 

SteamVR Beta Update Enables Doom VFR On Oculus Rift

https://cdn.uploadvr.com/wp-content/uploads/2017/11/doom-vfr-steam-1-300x169.jpg 300w, https://cdn.uploadvr.com/wp-content/uploads/2017/11/doom-vfr-steam-1-768x432.jpg 768w, https://cdn.uploadvr.com/wp-content/uploads/2017/11/doom-vfr-steam-1-1024x576.jpg 1024w, https://cdn.uploadvr.com/wp-content/uploads/2017/11/doom-vfr-steam-1-16x9.jpg 16w, https://cdn.uploadvr.com/wp-content/uploads/2017/11/doom-vfr-steam-1-32x18.jpg 32w, https://cdn.uploadvr.com/wp-content/uploads/2017/11/doom-vfr-steam-1-28x16.jpg 28w, https://cdn.uploadvr.com/wp-content/uploads/2017/11/doom-vfr-steam-1-56x32.jpg 56w, https://cdn.uploadvr.com/wp-content/uploads/2017/11/doom-vfr-steam-1-64x36.jpg 64w, https://cdn.uploadvr.com/wp-content/uploads/2017/11/doom-vfr-steam-1-712x400.jpg 712w, https://cdn.uploadvr.com/wp-content/uploads/2017/11/doom-vfr-steam-1-1200x675.jpg 1200w, https://cdn.uploadvr.com/wp-content/uploads/2017/11/doom-vfr-steam-1-180x100.jpg 180w" sizes="(max-width: 1000px) 100vw, 1000px" style="box-sizing: border-box; vertical-align: middle; max-width: 100%; height: auto; opacity: 1;">
 
by JAMIE FELTHAM • DECEMBER 1ST, 2017
 

Doom VFR publisher Bethesda faced heavy criticism yesterday when it was revealed that its latest VR game from id Software was not working on the Oculus Rift, but everything seems to be working itself out.

Though compatible with SteamVR, which is designed to support all VR headsets whether optimized or not, Doom VFR booted Rift players back out when reaching the title screen, while it worked fine on the HTC Vive (the only PC-based platform it’s been officially released on) and even on at least some of the new Windows-based mixed reality headsets. At the time, it seemed entirely possible that Bethesda may have deliberately blocked Rift support, perhaps due to an ongoing legal dispute between its parent company, ZeniMax Media, and Oculus itself.

However, as we reported late last night, SteamVR creator Valve promptly issued an update to the platform’s optional beta version that “added placeholder hidden area mesh for Rift users as a work around for Doom VFR and other titles experiencing launch issues.”

We’re not exactly sure what that means, but we can indeed confirm Doom VFR — which launched today — now works with the Oculus Rift.It works pretty well, aside from a few performance issues which are likely on the PC side, but the button layout translates very comfortably. Valve’s Joe Ludwig, meanwhile, did explain a little about what a ‘mesh area’ means, though.

Its used to cull geo not visible after lens distortion shaders have been applied to save a bit of rendering cost

 

Mostly what he said. Except it's used to kill pixels rather than geo. Because VR rendering is usually fill bound. See Alex Vlachos's second(?) VR rendering talk for details.

 
 

The question remains, though, as to if this was an intentional block on Bethesda’s part, or if it was a simple bug. The company hasn’t replied to our requests for comment sent as soon as this story broke, but we’ve asked once more now that the situation has seemingly resolved itself.

Either way, Rift owners can now start enjoying the game which is a very good thing. Earlier this morning we updated our official review with new impressions on the Vive version and found it to be a fair bit better than the PSVR edition.

Tagged with: 
Source:  https://steamvr-beta-update-enables-doom-vfr-oculus-rift/

AddThis Social Bookmark Button